Sejuk Malam
| More
Salam...

Alhamdulillah..
Selesai menjamah, makanan iaitu mee maggi dan air milo buatan sendiri a.k.a sendirian berhad.


Nyum..nyum..
Sedikit penyeri entri kali ini..mee maggi bersama daging dan sebagainya..suka aktiviti memasak ni..huhu..

Apa kes makan maggi pagi-pagi buta ni? Mahu tahu cerita nya?..

Alkisah, jam 10 malam pergi bermain badminton bersama rakan-rakan. Sangat penat ditambah hidung tersumbat dan tekak perit dek batuk-batuk yang menjengah di kala sejuk malam menguasai diri. Hampir 2 jam bermain, hujan turun dengan sangat lebat, meningkatkan keinginan untuk mengisi perut. Keadaan semasa membataskan keperluan untuk keluar, maka memaksa diri untuk memasak. Memang suka masak. Macam-macam dicuba. :)


Maggi yang dibuat, tak sah jika tak ditemani minuman. Milo menjadi rakan seperjuangan encik maggi. Sedap..sedap..suka juga! :)

Maggi yang ditumis dan ditambah daging, tomato dan bawang. Air milo ditambah susu segar. (Dutch Lady Fresh Milk, aduh.. :p)

Akhirannya, kekenyangan digapai. Segalanya memenuhi kehendak dan keperluan diri. Alhamdulillah, syukur ke atas-Mu atas kurniaan rezeki tak berbelah bahagi.

Ayuh ke pembaringan pula. Masih banyak yang perlu ku lakukan di esok hari. Semoga segalanya indah dan ceria. Yang terbaik dari-Mu Ya Allah...
Penanda: edit post
10 Responses
  1. eksp Says:

    nih tanda kena kawen nih kedek... takde la makan megi je, even malam2 pun... hehehhe ^^


  2. En Kid Says:

    hahaha..
    takut la bab kawen2 ni..nanti takleh beli BMW Z5 kalo kawen awal...
    hehehehe...


  3. kikilala Says:

    em sedap..sedap
    megi pun muley bang oii...
    huhuhuhuhuhuhuhu...hujan...sedih..
    tak dapat truskan bermain..
    kuikuikui...


  4. kikilala Says:

    em sedap..sedap
    megi pun muley bang oii...
    huhuhuhuhuhuhuhu...hujan...sedih..
    tak dapat truskan bermain..
    kuikuikui...


  5. megi? mane pg macaroni-daging-burger?? hehe...bile x sibuk insylh saye trn sane men badminton same kwn2

    p/s : gara2 court free =P


  6. En Kid Says:

    Salam..

    kepada kikilala..
    tape2..nanti2 boleh main lagi..
    megi tu memang sedap..sangat suke..
    hehehe..
    lepas ni bleh wat mee bandung or mee kuah pulak..
    :p

    kepada asha..
    macaroni?..owh..tu kene buat masa senggang yang banyak..terkejut tak boleh buat..
    hehehe...


  7. kikilala Says:

    yee sy tunggu mee bandung anda...
    lalala


  8. baca blog ni waktu malam...tgk milo..terus ke dapur jap buat milo.ekekeekeke megi daging? sy xmakan daging..ehehehe


  9. Erika Anuey Says:

    Sedapnyer maggie tuhhhh..

    huwawawawawawa


  10. En Kid Says:

    Salam..

    Ika..
    mee bandung eh..insya Allah..
    nnti akan buat! :)

    En Rudy..
    Milo?..hehehe..sedap kan?..minum milo anda jadi sihat dan kuat!...
    hHahahaha..

    Sis Anuey..
    Sedap eh..nak merasa jemput la datang..
    :p