Hasad
| More
Salam..

Alhamdulillah..
Setinggi-tinggi syukur ku rafa'kan ke hadrat Ilahi atas nikmat yang pelbagai.

Semenjak dua ni, sering aku mendengar berita-berita kurang menyenangkan. Isu hasad dan dengki manusia ke atas manusia yang lain. Kenapa perlu wujud perasaan iri dan tidak puas hati ini? Manusia kini lemah dan seronok membuai layanan nafsu. Nafsu yang tak pernah puas melihat orang lain sengsara. Aduh..

Andai apa yang kamu-kamu itu lakukan semata-mata mengejar kelebihan atas dunia ni, ingatlah..tiada keberkatan yang akan kau perolehi sepanjang kehidupan. Beringat lah!..

Jangan sampai apa yang kau lakukan itu, jatuh terkena batang hidung kamu suatu hari nanti. Moga kita dijauhkan dari perasaan-perasaan negatif ini.. Insya Allah..

(entri ini aku wujudkan berdasarkan isu-isu yang sampai ke pengetahuan segenap panca indera ku..) Semoga kalian sentiasa bersabar dan terus bersabar..berkat kesabaran itu..akan diberikan yang lebih baik dan terbaik dalam hidup kamu. Berusahalah! :)
Penanda: , edit post
4 Responses
  1. Wahidah Says:

    wah ada blog rupaaanyaaa..tk tahu pun......


  2. En Kid Says:

    huhuhu..
    maaf lah ya...baru je lagi ber'blog' nih..
    :)


  3. kikilala Says:

    biasele...
    ada manusia yg tak ble duduk diam dgn kejayaan owg lain....
    tgn ngan hati tu gatal je nak kenakan owg je...


  4. En Kid Says:

    huhuhu...
    ya benar..
    susah untuk kita capai kepuasan sendiri tanpa dugaan datang melanda kan?...
    mudah-mudahan kita dijauhkan dari setiap yang negatif itu...
    Aminn..