Caturan Aku
| More
Hari ini, aku masih mencatur masa depan, memikirkan langkah seterusnya untuk aku memenangi perlawanan ini. Yang aku tahu, dalam usaha memenanginya sangat banyak pengorbanan yang perlu aku lakukan. Cuma hati masih terlalu lembut untuk berkeras dengan keputusan yang satu. Untuk aku menilai baik dan buruk, setakat saat yang berlalu aku sudah pasti dengan jawapannya.

Cuma..

Ya, cuma aku sahaja yang bisa merealisasikannya. Tapi, aku tetap aku yang sudah pasti sukar meluahkannya. Yang sudah pasti berusaha melihat pilihan yang lain walau tiada yang datang bertandang. Aku perlu tabah. Ya, aku tahu itu. Aku perlu hadapi kesan selepasnya. Ya, aku tahu itu. Cuma aku masih belum berdaya menghadapi kesan selepas itu. Aku masih lemah untuk melihat situasi yang pasti meranapkan sinar yang sekian lama menyinar.

Terlalu berat aku kira. Namun, sesuatu perlu berlaku dalam sedikit masa dan ianya terlalu hampir. Aduh..
Penanda: , edit post
6 Responses
  1. Tanpa Nama Says:

    LELAKI harus tegas dan berpendirian
    LELAKI harus bertanggungjawap dan berperikemanusiaan
    LELAKI harus pikul tanggungjawap sebagai pemimpin

    kalau saye punya kuasa seorang LELAKI saya pasti ingin merubah dunia

    hmmm...


  2. ika jamil Says:

    ye saya setuju ngan alang..
    nak tak nak kena lah hadapi setiap akibat di atas risiko yg diambil...pasti ada hikmat di sebalik setiap kejadian...cume satu perkara yang boleh dilakukan adalah sabar...pasti akan ada sinar nanti...
    after all,that's what life is all about..

    ##wah pnjg nye comment saya..first time ni...maaf ye saya tak reti berbahasa


  3. En Kid Says:

    Salam..

    kepada asha..
    ya! saya faham tanggungjawab sebagai seorang lelaki dan keupayaannnya..cuma, suatu bentuk perasaan tidak menzahirkan jantina rasanya..kerna kita semua punya hak yang sama untuk berperasaan..
    :)

    kepada kikilala..
    terima kasih atas komen anda..pasti akan adanya sinar..saya setuju..cuma, kapan tiba masanya itu yang bisa menggoyah dinding kesabaran ini..
    huhuuh...


  4. Tanpa Nama Says:

    sgt tingi bahasa yg digunakan oleh en. kid sehingga sukar utk sy fahami...hee..


  5. Erika Anuey Says:

    Perlawanan?.. lawan ape ni bro.. heeheh


  6. Tanpa Nama Says:

    kepada salz..
    tinggi bahasa?...tiada tinggi sangat pun..biasa-biasa ja..

    kepada sis anuey..
    perlawanan?..hehehe..persaingan antara emosi diri..
    hehehe..