Ambil Berat?
| More
Assalamualaikum...

Alhamdulillah..syukur masih diberi peluang meneruskan hidup dalam agama yang suci ini. Masih dianugerahkan keazaman dan kekuatan untuk meneruskan plot-plot hidup yang penuh liku dan ranjau ini. Walaupun kehadiran liku dan ranjau sering diperlekeh dan dipandang sebelah mata namun, itu lah hakikat kehidupan.

Entri kali ini ingin berkongsi satu perkara iaitu ambil berat. Sejauh mana kita mengambil berat akan sesuatu dan apakah yang bisa mempengaruhi tahap mengambil berat kita terhadap sesuatu? Ambil berat akan sesuatu memerlukan pemahaman yang mendalam tentang seseorang tetapi yang lebih penting adalah memahami dan mengerti diri kita sendiri.

Seringkali kita mengambil berat sehingga mengabaikan dan menafikan hak diri kita sendiri. Mengapa? Ya, yang pasti jawapan akan berkisar soal perasaan kasih dan sayang pada si dia yang diambil berat. Namun, sejauh mana insan yang kita sayang dan ambil berat memahami dan berkongsi rasa yang kita rasa? Sedalam manakah rasa ambil berat sama-sama didalami dan difahami?

Ambil berat sesama kita adalah sesuatu perkara yang menjadikan setiap hubungan itu sesuatu yang indah dan membentuk kesinambungan dalam meneruskannya. Keinginan hati untuk mengambil berat semua perkara yang ada di sekeliling kita menyebabkan kita selalu kecewa, sakit hati, sedih dan terasa. Cuma yang gembira amat sedikit kita rasakan. Mengapa ya?

Insya Allah...

Semoga segala yang terbaik ada di hadapan kita. Hanya memerlukan usaha dan kesabaran dalam mencapainya.

Maafkan daku...
Penanda: , edit post
6 Responses
  1. kATUn Says:

    sedari lah bahawa 'kami' mengambil berat..=)



  2. ikajamil Says:

    time kaseh kerana mengambil berat...


  3. O_o Says:

    bear in mind dat happiness are always accompanied by sorrow

    dats life!!

    happiness alone..it just fake


  4. jeri Says:

    dah amek berat..73kg berat aku..kire berat x?hehe..tp kalu kira BMI normal..

    p/s: amek berat diri sendiri sebelum amek berat org lai..


  5. En Kid Says:

    thanks all..
    ambil berat eh...
    mmg kene ambil berat n bak kate jeri..amek berat sendiri dlu bari amek berat org lain...
    :)