Menanti
| More
Salam..

Hari terakhir bekerja dalam minggu terakhir di bulan kedua terakhir untuk tahun ni. Aku sedang menanti kehadiran ahli keluargaku dari Penang. Ayah, mama, Dik Nap ngn Afif dalam perjalanan dan akan menyinggah di Residence Hotel, Uniten. Tempat kegemaran ayah bila ada urusan di Putrajaya. Dik Tap a.k.a Acap tak dapat ikut sama kerna kereta penuh. Kesian dia, keseorangan di rumah. Huhu..

Seronok, nanti malam dapat jumpa bersama dan makan-makan. (..makan free la jawabnya malam ni.. :p) Dah lama tak jumpa Dik Nap yang kini di UNIMAP, nun jauh di hujung Semenanjung. Kali terakhir raya yang lepas. Mama dan Afif, baru sahaja berjumpa tiga hari yang lalu kini datang semula mengikut ayah atas urusan kerja. Ayah yang sangat selalu datang atas urusan kerja di Putrajaya. Bak kata orang, tua dalam kereta je nanti. Huhu. Kesian ayah. Nanti semua dah okay, ayah boleh berhenti kerja ya?..

Mama dan Afif mengambil peluang cuti sekolah yang ada untuk sama-sama menemani ayah. Mama guru di SMKA Al-Irshad Pokok Sena, Pulau Pinang. Afif pula adikku yang sangat bijak, akan melangkah ke darjah 4 pada tahun depan. (ayah mama janji mahu beli hadiah untuk dia sebab dapat nombor satu..huhuhu) Semoga kalian selamat sampai. Daku di sini menunggu dengan tenang walau cuaca di luar menggila. Kilat sabung-menyabung, guruh menggegarkan segenap ruang, hujan turun tanpa tanda akan berhenti. Aku keseorangan menanti.


Duduk dari kiri : Dik Nap, Ayah, Mama, Afif, En Kid dan Acap di depan. Lengkap familiku..

Seperti hari-hari yang lalu, batuk dan selsema masih belum menunjukkan wajah sayu untuk berlalu. Aku kian terseksa menahan batuk menyentak dada, cecair hidung yang kian bersarang dan menjadi kubu kuat virus-virus menentang serangan antibodi. Aduh, sabar Kid, sabar...

Hari minggu yang bakal menjelma masih belum dirancang dengan baik, sekadar mengetahui akan mengikuti familiku ke Sepang pada esok hari, kalau aku tiada halangan. Insya Allah..

Lapar pula perut di kala cuaca sejuk begini..perlukan sesuatu untuk membantu cairan asid di dalam perut supaya dinding perut tidak menjadi mangsanya. Huhu.. Ayuh..masak-masak! :)
Penanda: , edit post
5 Responses
  1. masak? heh..ble ntah nak merasa air tangan =P


  2. En Kid Says:

    hheeheehhee..
    pernah je merasa air tangan kan?..
    tapi nt ade mase..akan ku buat sesuatu..
    hehhee..
    selamat bercuti hujung minggu!!!
    :)


  3. kikilala Says:

    semakin ghajin memasak chef kid skrg..
    sodap nasi grg chef kid...


  4. ermalina Says:

    owh..tak pnah rase..
    tak aci~!!
    tak aci~!!
    neway,luv ur family pic..
    sgt ramai hero~!!
    =)


  5. En Kid Says:

    to ermalina..
    :)
    nak rase kene datang bangi le..
    hehehe..
    ramai hero eh?..nk wat tempahan ke?..
    :p