Kosong
| More
Salam..

Alhamdulillah..masih diberikan peluang meneruskan tugas khalifah di muka bumi-Nya. Namun, hati tetap gusar, fikiran masih gelap, semangat kian luntur, segalanya kelihatan kabur, semakin ku kejar semakin jauh perginya. Aku kian keliru dan akhirnya buntu menghadapi hari-hari muka.

Ingin diberitakan namun tiada sampai maksudnya. Ingin dilalukan baris-baris kata namun tiada mampu meniti di bibir. Ke mana perginya setiap semangat dan keyakinan itu? Aku pun tiada tahu. Cuba mencari di mana silapnya, di mana pincangnya, di mana cacatnya..

Aku masih termangu-mangu mencari hala tuju..

Aku perlukan sesuatu. Di mana mangkinnya? Di mana cetusannya? Di mana mulanya? Semua perlukan jawapan dan aku juga perlukannya. Aku perlukannya secepat yang mungkin. Aku sangat perlukannya.

Ya Allah, Kau tunjukkan padaku apa-apa yang tidak ku ketahui, permudahkan apa yang aku tampak susah. Hanya Engkau yang Maha Mengetahui dan Maha Mengatur..
Penanda: edit post
9 Responses
  1. ika jamil Says:

    what happen to u bro??
    anda oke...
    apa yg ingin diberitakan ni...


  2. En Kid Says:

    owh..
    ermm...
    quite hard to understand so do to tell..
    huhuuhu..


  3. me Says:

    pencarian cahaya ketenangan yang entah bila akan dijumpai =]

    mengukir senyum orang lebih senang dari mengukir senyum dihati


  4. Tanpa Nama Says:

    waahh..
    abg kid ni sastera...
    hehehe..
    xpe,,it takes quite a time b4 u find the drive in ur soul back...


  5. En Kid Says:

    to asha..
    ya..biarpun seribu senyuman orang lain perlu ku ukir, akan sanggup ku lakukan walau senyum sendiri tiada hadirnya..
    :)

    to szah7287..
    sastera?...
    ermm..adakalanya bahasa bisa buat hati tenang dan gembira..satu kepuasan menerbitkan bait-bait kata yang bermakna..tambah bila turut membantu orang lain..
    :)


  6. me Says:

    eh seminit! k o s o n g???

    hmmm...wajib dah dengar cakap ayah tuh =P


  7. En Kid Says:

    hahahahha...
    tiada berkaitan yang itu..
    :)
    hehehe...


  8. Erika Anuey Says:

    Bro..

    Jangan mencari sesuatu sebagai pemangkin.
    Kerana pemangkin itu, mungkin takkan ader.
    Cari pemangkin itu, dalam diri sendri. Jangan mengharapkan sesuatu yang jauh.. Stand on your own feet. Come on.. U r much better than this.


  9. En Kid Says:

    to sis anuey...

    thanks...catalyst inside me eh?..ermm..insya Allah...
    I'll find it..but i do hope for something..something that might lighten my burden...
    :)