Aku dan Diriku
| More

Beberapa ketika aku termenung..
Merenung pada diri yang kian terkurung..
Mengharap akan hilang mendung..
Namun tidak juga mentari berkunjung..

Aku cuba menghilang resah..
Membuang jauh gelisah..
Mencari nafas biarpun susah..
Namun diri kian pasrah..

Aku tidak punya apa untuk dibangga..
Melihat yang lain indah ceria..
Walau ada masa mencuka..
Namun aku tetap dilanda curiga..

Bukan cuba menduga Yang Esa..
Aku tahu aku bukan siapa-siapa..
Sekadar hamba yang hina..
Mengharap simpati dari Yang Mencipta..

Kala hati kian jauh berprasangka..
Semakin ketawa si penghuni neraka..
Suka melihat aku terleka..
Bangga melihat hasil kerja mereka..

Ya Tuhanku, ampuni aku..
Hamba-Mu yang sering membelakangkan-Mu..

~Diri bernyawa namun tiada bahagia, mencari-cari di mana sinarnya..
~en budak 20 November 2008~
Penanda: , , edit post
13 Responses
  1. eksp Says:

    aminn... moga Allah ampunkan dosa kita, dan umat... =)


  2. En Kid Says:

    insya Allah..
    mudah-mudahan...
    anta g kenduri shahrir?...


  3. eksp Says:

    bila eh kenduri dia? ada dia jemput arituh... masa dia kat atas laut lagi...


  4. En Kid Says:

    sabtu ni...
    kitorg akan konvoi dr shah alam nnt...ade zairi, berg n ewok..
    insya Allah..


  5. eksp Says:

    setakat nih free... insya Allah... jom! amik berkat pengantin.. ^^

    bagi aku alamat.. hehe


  6. En Kid Says:

    salam eksp..
    insya Allah..
    alamat en kid tiada la..nnt akan ditanyakan pada empunya badan...
    okai!


  7. aVeler Says:

    menarik!
    sgt suka yang ini~
    (^^)


  8. aVeler Says:

    lumrah manusia, tak sempurna..kita bukan sesuci para malaikat dan nabi dalam mencari sinarNya.:)


  9. En Kid Says:

    to aveler...
    tQ!...
    insya Allah..
    akan ada sinarNya...


  10. Erika Anuey Says:

    Ececececeh.

    Hebat tu bro!...


  11. 74459 Says:

    Hurm.. u shud proud on what u had n have...

    Byk lain jiwa yang lagi pedih dan perit..

    Hanye gembira yang di buat2 sahaja..


  12. 74459 Says:

    Hurm.. u shud proud on what u had n have...

    Byk lain jiwa yang lagi pedih dan perit..

    Hanye gembira yang di buat2 sahaja..


  13. En Kid Says:

    to Erika..
    sket2 je sis..biasa2 aja..
    :)

    to 74459..
    ermm..ya..diakui..segalanya perlu kita syukuri..semoga sentiasa dalam redha Allah..
    :)