Mencari punca...
| More
Kadang-kadang kita tak tahu apa sebenarnya yang kita nak kan?..

Maka, kita teraba-raba dalam terang mencari jawapan yang kita mahukan..


Kadang-kadang kita tahu apa sebenarnya yang kita nak..

Tapi, kita tak tahu kat mana kita nak mulakan..


Kadang-kadang kita tak yakin dengan apa yang kita lakukan..

Maka, kita menadah tangan mohon pada Yang Esa agar diberi petunjuk kepada kita..


Kadang-kadang kita yakin dengan apa yang kita lakukan..

Tapi, jauh di sudut hati masih berbolak-balik dengan keputusan yang kita ambil..


Lazimnya..

Semua ini berlaku bila kita sangat tidak stabil, emosi barangkali..


Ya Allah, aku bermohon padaMu..
Agar aku ditetapkan hatiku..
Agar aku sentiasa dan tegar bersamaMu..
Agar aku dikuatkan menghadapi semua cabaran dan dugaan..

Ya Allah, aku masih bermohon padaMu..
Biar aku tahu..
Betapa aku selalu berpaling dariMu..
Jauh..terlalu jauh dariMu..

Ya Allah, ampuni daku..
Yang tak lepas dari khilaf dan jauh dari kesempurnaan..

Ameen...
Ya Rabbal 'Alameen..
Penanda: edit post
2 Responses

  1. Nini Jamal Says:

    en kid...cik nini pinjam letak kat page cik nini...thnks...=)