Hati busuk atau busuk hati?..
| More
Alhamdulillah..aku masih dapat meneruskan hidup pada hari ini. Cuma tak tahu seperti biasa atau luar biasa.

Entah lah, aku dah bosan dengan manusia-manusia yang berhati busuk atau berbusuk hati. Yang mana satu ya?..

Terlalu sering kita jumpa kes-kes 'kawan makan kawan' hatta dalam kalangan saudara juga boleh berlaku. Dah berapa banyak drama-drama dalam TV sekarang kan? Dan mungkin dari drama-drama itu juga yang menjadikan manusia-manusia sedemikian wujud dalam dunia realiti ni.

Mungkin ini ujian untuk aku. Mungkin...
Tapi, sampai bila kan?..
Ya Allah, bukan niatku prejudis atas tiap ketentuan-Mu..
Aku tahu tiap yang berlaku ada hikmahnya..maka, aku bermohon pada-Mu agar dikuatkan hati menghadapi dugaan-Mu ini..
Dan aku sangat berharap agar aku dijauhkan dari perkara-perkara ni..

Dalam kes yang berlaku, aku mungkin terlalu berlembut dengannya. Ye lah, siapa yang tak sayang saudara sendiri. Tapi mungkin ada batasnya kan?.. Kita bukan benda atau tunggul yang tak punya hati dan perasaan kan?.. Cuma aku harap, sampai masanya nanti.. Akan ada perubahan sebelum hilangnya sabar dan kewarasan berfikir aku ni..

Insya Allah..

Ampuni aku ya Allah...

Hati busuk atau busuk hati ea?...


p/s:
*damn~apa jenis manusia kau ni..*
*sabar2..hmm~*
Penanda: edit post
5 Responses
  1. LaDy DeLLaZ Says:

    huhuhu.. harap along terus bersabar.. kalo mahu brkongsi, adik2 kamu yg comel2 ini, akan ada di sisi.. :)

    keep smiling (hpe teh problems will fly away soon).. cheers~!


  2. Erika Anuey Says:

    kalo i, i hentam dia skit2.. sampai bila nak buat perangai. ecey!..


  3. En Kid Says:

    thanks angah~
    ermm..yang kes ni..along simpan dlu kot..nnt2 la cite..
    huhuh~

    sis anuey~
    long time no hear..
    :)
    hentam ea sis?..pandai die nk hentam2 ea..
    ;)


  4. sapphire Says:

    kes apa plak nih??
    nk tau gak :D


  5. Tanpa Nama Says:

    banyakkan bersabar ye kid...Allah sentiasa bersama orang-orang yang sabar..amiran