Adanya aku
| More
Oh, si dia..
Yang selalu bermanis mulut
Yang selalu bermain kata
Yang selalu bisa buat kita bahagia

Tidakkah kau tahu manis mulutmu membawa kalut
Tidakkah kau tahu bait-bait katamu membawa duka
Tidakkah kau tahu bahagia itu hanya sementara

Mudahnya, semuanya hanya binasa sahaja
Kau tidak tahu semua itu
Si manis mulut, si durjana bermain kata

Oh, kamu..
Yang seronok mendengar kataku
Yang gembira menerima pujianku
Yang suka tiap kali aku bersuara

Bukan niatku membuat kau seronok tapi muram durja di akhirnya
Bukan tujuanku membuat kau gembira tapi sedih di akhirnya
Bukan motifku membuat kau suka tapi duka di akhirnya

Ketahuilah niatku yang satu

Aku hanya mahu lihat riak wajahmu
Yang seronok, gembira dan suka
Agar bisa merubah takdir
muram, sedih dan duka di akhir itu..

Kerna pada hematku
sukamu sekarang bisa bertahan hingga ke akhirnya
Kerna serasa aku
gembiramu sekarang bisa menjadi penawar tika kau bersedih
Kerna pada aku
mewujud rasa bahagia padamu buat diriku lebih bermakna

Untuk terus ada...


::24 Oktober 2009, 1940::
::masih budak~::
Penanda: , edit post
4 Responses

  1. En Kid Says:

    huhu..
    thanks~
    sorry ea..


  2. Tanpa Nama Says:

    penulisan yg bgs.. dan jujur


  3. En Kid Says:

    terima kasih anon..
    cuma kalau punya pengenalan diri..lebih indah..
    terima kasih atas kunjungan..
    :)