Alasan menarik!
| More
Salam bicara..

Alhamdulillah..syukur pada yang Maha Esa..

Entri ini bertujuan memaparkan beberapa alasan menarik yang aku dapati dari adik bongsuku, Muhammad 'Afif..


Situasi 1..
Tempat : J Krust di Kiosk Bertam
Tujuan : Makan-makan..

Afif dengan penuh selera menjamah makanan yang dipinta. Satu set Quarter Chicken with 2 sidelines mengikut aku kerna lazimnya apa yang dipinta daku menarik dan kena dengan seleranya. Setelah beberapa ketika menjamah, dia kelihatan semakin perlahan menjamah makanannya.

Aku : Afif, cepat makan, habiskan ye..
Afif : (dengan gaya menepuk-nepuk lengannya) Hmm...banyak nyamuk kat area ni eh..susah nak makan..
Aku : Ha..tu tak habis makanan la tu..
Afif : La..betul la..banyak nyamuk ni..

Alasannya..banyak nyamuk..sedangkan aku tak merasakan kehadiran barang seekor nyamuk pun di kawasan tu..akhirnya, seperti yang dijangka, makanannya tidak habis..

Situasi 2..
Tempat : Meja makan di rumah
Tujuan : Makan tengahari

Mama sediakan lauk pauk untuk makan tengahari, ada lauk daging masak cabai cuka, lobak putih masak lemak dan ikan goreng tepung. Sebelum turun makan, dikhabarkan oleh Afif, mama menyediakan megi. Aku rasa agak pelik bila dikhabarkan demikian, tapi tak ambil pusing sangat. Setiba di meja makan, aku nampak lauk-lauk yang menyelerakan dan semangkuk megi. Pokoknya, Afif yang buat megi tu dan meminta aku merasa. Ok, rasa sedap dan aku teruskan agenda makan nasi putih berlauk..

Punya khusyuk makan, tiba-tiba Afif bersuara..

Afif : Hmm..pack megi yang sekarang ni besarkan?..
Aku : (blur seketika)...Ha tu tak habis la tu ya..
Afif : Eh..betul..banyak megi die..

Aku dalam hati geram je mendengar alasan dia..Afif, yang banyak mengelat..siapa ajar?..
:p
Penanda: , edit post
5 Responses
  1. ika jamil Says:

    sape ajar???
    abang long dier la...
    agaggagagaag.....


  2. En Kid Says:

    hahaha..
    abg long die baik2 je..tak ngelat pun..cume ade je jawapan die tu..
    :p


  3. sapphire Says:

    huhu..alasan yg comey.. :)


  4. Erika Anuey Says:

    Hahaha..

    I nak cube buat alasan ni jugakla nanti. hahaha...


  5. best giler alasan.. menarik.. mesti abg dia ajar kan?